vrijdag 16 november 2012

Lifestyl │ Jaartje buitenland


Over een paar maanden is het zover, examens. De periode van de middelbare school waar ik het meest tegenop zie, ik zit inmiddels een paar weken in havo 5 en het tempo ligt een stuk hoger dan een jaar geleden. Maar ik ga niet een hele post volzeuren over hoe zielig ik wel niet ben in havo 5, nee, deze post gaat over dingen die je na je middelbare school kan gaan doen. Want naast met een gewone opleiding beginnen zijn er zoveel leuke dingen die je ook nog kunt gaan doen, binnen en buitenland er zijn een heleboel mogelijkheden.
Ik heb inmiddels een superleuke studie gevonden waar ik mee wil beginnen als ik slaag. Het enige probleem is dat het een lotingsstudie is en er 300 aanmeldingen zijn en maar 100 plaatsen, er is dus een behoorlijk grote kans dat ik niet bij de 100 gelukkigen zit die aan de opleiding mogen beginnen. Ik heb dus een plan B nodig. Na de nodige uren op internet gezocht te hebben en heel wat studiebeurzen afgezocht heb, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen genoegen ga nemen met een tweede keus studie, ik ga de studie doen die ik graag wil doen en anders doe ik niets. Maarja, stel dat ik word uitgeloot moet ik natuurlijk wel wat te doen hebben in mijn vrije jaar. Ik zou heel graag de wereld rond willen reizen, maar daar heb ik helaas het geld niet voor. Ik weet wel zeker dat ik naar het buitenland wil, om te werken en mijn engels te verbeteren.

Je kunt reizen via organisaties als EF en Easylanguage, maar daar betaal je behoorlijk wat geld voor dus twijfel ik daar nog over. Een vriendin van me kwam pas met een ander idee, als au pair naar het buitenland zodat je alleen je reiskosten hoeft te betalen omdat je van je loon engelse lessen kunt betalen. Een precies plan heb ik nog niet, ik weet alleen zeker dat ik volgend jaar naar het buitenland ga. Waar weet ik nog niet precies, Malta of Costa Rica spreken me heel erg aan maar dat zie ik vanzelf wel.

Hebben jullie al enig idee wat jullie willen gaan doen na de middelbare? Of zijn jullie al een jaartje naar het buitenland geweest?
Liefs,

4 opmerkingen:

  1. Ik ben nu bezig met mijn toelating voor AMFI, fashion and branding. Echt moeilijk om toegelaten te worden maar wil het toch proberen anders ga ik er later spijt van hebben denk ik! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit al 3 jaar niet meer op de middelbare, maar het had me wel leuk geleken om te gaan reizen. Helaas had ik daar het geld niet voor. Hopen dat het jou wel lukt!:D

    x Mandy
    www.bellamandy.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff, ik weet echt niet meer wat ik wil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Een jaartje buitenland lijkt me geweldig maar een beetje onmogelijk als ze die stufi gaan afschaffen want dan loop ik het net mis. Ah we hebben nog een half jaar tot de examens (al is dat best kort, oei)

    Leuke blog trouwens!
    Liefs, Marjolein
    (zou leuk zijn als je ook even op mijn blog wilt kijken en misschien een reactie achterlaat! http://thirtyohnine.blogspot.nl/)

    BeantwoordenVerwijderen